Pesini njoki s kokosovo omako z žajbljem

18:02

Njoki iz rdeče pese s kokosovo omako z žajbljem.


Če bi bila food bloggerka kot se šika, bi objavila kak recept z rabarbaro, jagodami ali mladim krompirjem ... ampak pri nas ni vse tako fensi ... in če je le mogoče, rada porabim zaloge, preden se vržem na novo. Vem, da se tržnice že šibijo od nove rdeče pese in mladega krompirja, v moji shrambi pa se je našla še lanska pesa in star krompir in to je bilo treba porabit! Aja, moram pa povedat, da je recept star približno en mesec. Mislim, da za pesine njoke komot uporabite novo peso, krompir pa mora za njoke biti star!

Če krompir spečemo namesto skuhamo, bo v njem manj vode, zato bo njoke lažje oblikovati, pravijo. Pri pesi pa naj bi pečenje bolj ohranilo lepo barvo, kot kuhanje. K lepi barvi in sladkastemu okusu pesinih njokov se je podala kokosova omaka, nežna in sladkasta, z rahlim pridihom žajblja, ki je omogočala njokom, da zares zasijejo.


Njoki z rdečo peso

(za 4 osebe)

3-4 rdeče pese
krompirja toliko, da skupaj s peso tehta 700 g
1,5 SK moke

Peso in krompir opereš, zaviješ v folijo in eno uro pečeš na 200 °C.

Ko se malce ohladi (pa ne preveč!), oboje olupiš in pretlačiš, nato vmešaš moko, da dobiš mehko, a ne preveč lepljivo testo. Pri moki je zadeva malo tricky, napisala sem sicer 1,5 SK moke, ampak pravzaprav nisem prepričana, koliko je je dejansko noter. Tako da predlagam, da začnete z eno skodelico, potem pa dodajate. Morda je bo potrebno celo več kot 1,5.

Testo na pomokani površini razdeliš na 4 dele in vsakega oblikuješ v kačo, debelo kot zidarski prst. Razrežeš na luštne koščke (meni ta del ni najbolj uspel) in po želji pritisneš nanje z vilicami, da dobijo vzorček.

Pesine njoke kuhaš v slanem kropu kakih 5 minut oz. dokler ne priplavajo na površje.




_MG_7238
_MG_7242-2
_MG_7244
Veganski njoki in veganska omaka:)

 

Kokosova omaka z žajbljem

(za 2 osebi)

pol skodelice gostega kokosovega mleka
1 ČŽ kokosovega olja
majhna pest svežega žajblja

Žajbelj popražiš na kokosovem olju, da postane hrustljav, in zaliješ s kokosovim mlekom. Kuhaš še par minut, nato s kokosovo omako zaliješ pesine njoke.



_MG_7253
Pesini njoki, kokos in žajbelj.

You Might Also Like

29 komentarji

  1. Zulejka, krasen recept. Obožujem rdečo peso in kokosovo mleko, tole se res vidi in sliši odlično! :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala lepa! Upam, da sem vse prav napisala, moji možgani delajo bolj hecno zadnji mesec:)

      Izbriši
  2. Super recept. Bomo obvezno poskusili. Tudi pri nas obožujemo peso v vseh oblikah. Si že probala pesin curry? Tudi odličen za ljubitelje pese in kokosa.

    OdgovoriIzbriši
  3. Omako preizkusim že jutri! Hvala!!!!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Upam, da ti bo všeč! Mogoče boš želela dodat še malo soli, no, pa saj se gotovo znajdeš z adaptacijami!;)

      Izbriši
    2. Le pikico več:). Veš, tako sem se navdušila nad omako,ker obožujem kokos,žajbl pa poznamle za izpiranje ust in grgranje:). Potem pa se mi je postavila dilema,kaj zraven. In ostalo je pri njokih, sicer špinačnih, ne tako imenitno rožnatih,a je teknilo. Še ponovim...

      Izbriši
    3. Si mislim, da mora biti tudi s špinačnimi prav super! A jih sama narediš?

      Izbriši
    4. Oooo, to pa ne:)
      Res si prva,ki si me za njoke sploh navdušila.
      Te špinačne sem odkrila v eni izmed eko trgovinc. In ... so okusni. Ko bom imela malce več časa... pa domače:)

      Izbriši
  4. Ti tvoji njoki so res mamljivi. Že kar nekaj časa jih imam tudi jaz na seznamu jedi, ki bi jih rada poskusila, čim nabavim vse sestavine, bo na jedilniku. Še posebno me zanima ta varianta s kokosom.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ... in žajbljem, ki mi je tudi ljub kot dodatek jedem.

      Izbriši
    2. Jaz sem se tudi dolgo spravljala h kuhi teh njokov, vedno se mi zdi, da je z njoki toliko dela. Ampak na koncu je vredno! S kokosovo omako so bili super, prav tako tudi z omako iz indijskih oreščkov in limone, ampak se ne spomnim točno kako sem jo naredila:) (ko se spomnim, bom objavila)

      Izbriši
  5. Čista njamica! Na pol poti me je zagrabilo, pa sem 1 hlebček testa namenila še 10 hrustavkam in zdaj 10 roza češnjevih cmokov (posvečam jih LJ PRIDE 2012) čaka malo veganko, ki bo dom našla še preden se do kraja stemni... Hvala Zulejka!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Z veseljem! Torej pesini in češnjevi njoki ali samo češnjevi? Zelo zanimivo:) in lepo, da si jih posvetila Prideu:)

      Izbriši
  6. Hvala lepa, ker si se oglasila pri meni in delila z menoj in mojimi bralci tvoje misli. Vidim, da si tudi ti ljubiteljica lepega in okusnega. Tile njoki izgledajo nekaj prav posebnega, vredni posnemanja. Moram priznati, da prav obožujem njoke in ravno danes sem, ob pogledu na star krompir, razmišljala, da bi jih naredila te dni.
    Se bereva :)

    OdgovoriIzbriši
  7. kakšna zanimiva eksotika!
    njoke mam rada
    peso mam rada
    žajblj obožujem
    kokos je božanski


    Pop Up objava na http://ohdearhenry.blogspot.com/2012/06/craft-it-forward-matilda-in-person.html

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Boš preizkusila? In na objavo sem kliknila, sam ne vem, če štekam pravila:/ (možgani, zaliti s hormoni?)

      Izbriši
  8. Avtor je odstranil ta komentar.

    OdgovoriIzbriši
  9. mislim, da ne bom preizkusila, bom pa prosila, da eden od domačih kuharjev tole naredi samo zame;) rada fino jem, rada imam prelepe kuharske knjige,rada imam lepe posode, kuhanje pa je "prekomplicirano":D
    vsak je za nekaj, jaz sem za lepo večerji skupaj spravit (izvzemši kuhanje).
    Sem ti odogovorila pri Henryju, je pa link z navodili tudi v objavi.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. No, super, če imaš kuharje na voljo:) Hvala za odgovor, sem mislila, da je bolj komplicirano:) sodelujem. čakam pošto. resno. :)

      Izbriši
  10. Naredil. Kaj naj napišem? Zdaleč največ stvari sem naredil po tvojih idejah in zdaleč največ pozitivnih in simpatičnih pohval sem dobil prav za te jedi.

    Hvala ti iz srca.

    Še moji starši, kateri se nad azijskimi oz. sladkimi zadevami zmrdujejo, so tokrat nad mešanico okusov rdeče pese, kokosovega mleka ter zapečenega žajbla samo odgovarjla z: ........... Kako neizmerno vesel je kuhar (jaz) ko jedci ostanejo tiho, zadovoljno cmokajo, ko veje pozitiven pogovor, nasmeh na obrazih, hvaležnost in veselje iz moje strani nad malim triumfom uspelega kosila, katerega delaš prvič in se vedno bojiš da bi šlo kaj narobe (še pomniš mojih dveh poskusov FOOLPROOF kruheca? :D To me je izučilo in tako sem tudi danes imel PLAN B in pripravljene domače svaljke v zamrzovalniku, katere bi samo na hitro popekel in naredil omako)

    RES, RES HVALAAAAAA. Preprosti, okusni, posebni/nevsakdanji, a touch of EXTRA recepti s katerimi lahko tudi na kakšni bolj nobel prijatelski večerji zabiješ kulinarični gol.

    Kar ohrani tempo ter objavljanje novih receptov
    DANKE.
    Objem in poljubček.


    P.S: Biscotti pa so že zdavnja postali moj main stash of something to go along with tee and to offer when someone comes visiting me.
    Kaj bom kupoval industrijsko robo, če obstaja toliko preprostih,poceni in hitrih keksov med katerimi so trenutno biscotti top in jih tedensko delam. PERFEKTNI. Sveži ostanejo dolgo dolgo časa in v kombinaciji z veliko šalco bele kave/mleka/čaja so POPOLNI WIN!!!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hoj hoj, tvoji komentarji so pravi balzam za blogersko dušo!;) hvala! Me veseli, da sem tokrat vse prav napisala in da je zadeva uspela! Tega me je sedaj vedno strah (joj, me je kar malo stisnilo ob misli, da moraš imet backup, ko kuhaš po mojih receptih ... ampak mi je pa tudi toplo pri srcu, ker si še vedno upaš:)) Tudi ti le tako naprej!

      In super tudi za biscotte!

      Izbriši
  11. Zulejka, plan B je nujen, ker lahko naprimer pozabiš, da kuhaš njoke ker se zasediš pred History kanalom in pol te pričaka krompirjev Blob.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mene vsake toliko na novo izuči, ko se mi kaj prismodi, ja... (ponavadi kakšna čičerika, ki se takooo dolgo kuha) Njoki pa hitro ratajo blob, tudi če se ne zasediš!;)

      Izbriši
  12. zelo všečen blog ... mimogrede, tele njoke moram narediti!!!

    OdgovoriIzbriši
  13. Meni pa zal ti precudoviti pesini njoki niso uspeli, ker se zgleda pesa ni dobolj zmehcala :-( Mogoce se je predolgo ohlajalo... Ma ne bom obupala. Pa drugic, ti njoki bodo tudi na moji mizi ;-)
    Lepe praznike! Tina

    OdgovoriIzbriši
  14. Jaz sem imela podobne težave kot TincaZ. Pesa se kljub temu, da so bili gomolji majhni in sem jih pekla dobro uro v pečici, ni dovolj zmehčala. Rezultat tega je bil, da ni šlo drugače kot da sem jo predhodno dala v mikser, šele kasneje pretlačila, s pošpricano kuhinjo in mano. Ostalo mi je pol pese za katero nisem imela več moči. Njoki so kljub temu uspeli, nisem pa jih še sprobala, so romali direktno v zamrzovalnik. Kakšna ideja kako naslednjič uspešno zmehčati peso? Na splošno opažam da se pesa tudi pri daljšem kuhanju ne omehča niti približno kot npr. krompir.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Huh, to pa ne vem ... Mogoče jo enostavno kuhati dokler ni mehka, potem pa čimbolj odcediti? Pečemo jo namreč zato, da ima čimmanj vlage ...

      Izbriši

Preberi tudi

Subscribe